Jordi Marín, Family Banker de Banco Mediolanum

Jordi Marín


Experiència prèvia a banca:
11 anys.

Sortida de la banca tradicional:
Acomiadament per procés de fusió de l’entitat en la qual estava.

Procés d’incorporació com a Family Banker® de Banco Mediolanum:
3 mesos (agost de 2009).

El rebuig a convertir-se en autònom va ser la seva primera reacció després del primer contacte amb Banco Mediolanum. Volia una feina en nòmina.


La major resistència que en Jordi Marín va haver de superar va ser fer-se autònom. Va conèixer Banco Mediolanum a través d’Infojobs, després d’haver perdut la feina en un procés de fusió. Va anar a la reunió on li van explicar el model. “Tot va ser perfecte, fins que al final van comentar que treballaríem per compte d’altri. Em va causar un shock.” Va decidir abandonar el procés: “Saps? hipoteca, família i totes aquestes coses”.

En Jordi Marín aspirava, al principi, a aconseguir una feina amb nòmina, motiu pel quan comprèn que hi hagi professionals que no estiguin preparats per a aquesta fòrmula. Però a ell li va ser fàcil: “Poc temps després vaig entrar en una empresa privada i hi vaig durar cinc dies. Volia seguir a la banca”. Es va reenganxar al procés de selecció de Banco Mediolanum i s’hi va incorporar tres mesos més tard. “Va pesar el desig de voler seguir a la banca, però sobretot la confiança en mi mateix. Havia tingut èxit a les oficines on havia treballat i mantenia bones relacions amb els clients.” Tant és així que va prendre la decisió sense saber quins podrien ser els seus futurs ingressos.

La segona resistència va ser el desconeixement de marca. “Avui ja no és així, però fa 6 anys, quan jo vaig entrar a Banco Mediolanum, el banc era poc conegut. No per a mi, però sí per als clients potencials.” No obstant això, en Marín matisa que actualment això ja no és un problema, perquè els seus nous clients saben què és Banco Mediolanum. “La tasca de la xarxa de Family Bankers®, i les campanyes de màrketing i publicitat del banc, han contribuït a paliar aquest desconeixement de la marca”, remarca.

A més a més, l’existència d’oficines de Family Bankers®, on aquests professionals es citen amb els clientes, aporta un plus d’imatge i de seriositat molt positiva de cara als seus clients.

Jordi Marín no només parla de resistències, sinó que incideix especialment en les motivacions que el van dur a canviar a una forma diferent de fer banca:

Preocupació per la cartera. “Donava per descomptat que els clients no et segueixen tan fàcilment; ho vaig viure a canvis anteriors.” No obstant això, en Jordi Marín mai no havia tret la feina fora de la sucursal i es va plantejar buscar en el seu entorn geogràfic i municipis propers una clientela més d’acord amb les seves pretensions. Ja no tenia importància si residia a 50 km de la sucursal, el mercat és molt gran, sense fronteres. “A la banca tradicional ets esclau de l’oficina.”

Seguretat. “Quan de debò no tenia seguretat era el 2009, en ple procés de tancament d’oficines. La seguretat me la dóna la meva cartera de clients”, sentencia.

Soledat. En Marín és contundent: “En absolut. La forma en què exercim la nostra activitat posa a la teva disposició professionals que et donen suport, reunions conjuntes, formació, despatxos organitzats… que t’aporten la sensació de pertinença a un grup”.

“Es van posar en contacte amb mi a porta freda. Però, en aquell moment, la majoria dels contactes els féiem a través de coneguts i antics companys que estan en situacions complicades”, el que facilita fer el salt a la banca del futur.